تاریخ:09 دی 1401

کد خبر: 163

برچسب‌ها

  • ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی
  • سردار سلیمانی
  • حجت الاسلام حریزاوی
  • دبیر کمیته ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

دبیر کمیته ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

گرامیداشت سردار سلیمانی یک حرکت مردمی است
حجت الاسلام حریزاوی، دبیر کمیته ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از برگزاری ۸۰ برنامه ملی و ۸۰۰ برنامه استانی در سراسر کشور در سالگرد شهادت حاج قاسم خبر داد.

پایگاه خبری رستگار-  دبیر کمیته ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم با بیان اینکه راه اندازی ستاد بزرگذاشت سردار سلیمانی از زمان شهادت ایشان شکل گرفت؛ گفت: این ستاد کاملاً خود جوش و مردمی است و با توجه به تجارب سال‌های گذشته از کمیته‌های زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: امسال همچنین به درخواست خانواده شهید سلیمانی، «کمیته قرآنی» نیز راه اندازی شد و مسئولیت این کمیته نیز به درخواست خانواده ایشان به سازمان دارالقرآن واگذار شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همچنین افزود: برگزاری تمامی برنامه‌های مختص به شهید حاج قاسم بدون اختصاص هزینه‌های حاکمیتی و تنها با هزینه‌های شخصی انجام می‌شود و دستگاه‌های دولتی تنها در حد حمایت‌های بسیار مختصر از آن پشتیبانی می‌کنند.

به گفته حجت الاسلام حریزاوی، از سوی کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ۸۰ برنامه ملی و ۸۰۰ برنامه استانی در سراسر کشور از تاریخ شهادت ایشان تا ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

دبیر کمیته ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برنامه‌های ملی و شاخص در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی از برنامه‌های همچون «همایش بین المللی سردار سلیمانی، جان فدای قرآن و امت اسلام»، «اعزام قاریان ممتاز به کشور‌های محور مقاومت»، «تهیه پروژه پژوهشی با موضوع تبیین ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی از منظر قرآن و راهکار‌های الگوسازی از شخصیت ارزشی و قرآنی سردار سلیمانی»، «پویش سراسری حفظ و قرائت سوره مبارکه صف از تاریخ شهادت حاج قاسم تا ۲۲ بهمن»، «برگزاری محفل انس با قرآن وشهداء کرمان (بیت الزهرا) در تاریخ شنبه ۱۰ دی»، «برگزاری محفل انس با قرآن و شهداء در مشهد و در حرم حضرت امام رضا (ع) در روز دوشنبه ۱۲ دی»، «برگزاری محفل انس با قرآن در کشور‌های محور مقاومت روز سه شنبه ۱۳ دی وهمزمان درمنزل شهید در تهران»، «اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی به شهر‌های کرمان، یزد، اردکان، نائین، خمینی شهر، نجف آباد، بروجن، شهرکرد، کاشان و مشهد اردهال از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ دی»؛ به عنوان بخشی از برنامه‌های ملی و شاخص این ستاد یاد کرد.

وی همچنین به برخی از برنامه‌های استانی کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی از جمله «برگزاری ۵۰۰۰ ختم قرآن کریم توسط مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت»، «برگزاری بیش از ۱۰۰۰ محفل انس با قرآن کریم در سراسر کشور»، «برگزاری بیش از ۳۰۰۰  کرسی با تلاوت سوره مبارکه صف»، «برگزاری پویش‌های مختلف ختم قرآن، صلوات، سوره یس و ...»، «برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع تبیین ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی از منظر قرآن کریم»، «تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی مدافع حرم»، «غبار روبی مزار شهدای قرآنی و مدافع حرم»، «اعزام کاروان قرآنی جهت برگزاری محافل قرآنی در شهرستانها»، اشاره کرد.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به راه اندازی سامانه «تکیه» در ایام کرونا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی که امکان مشاهده برنامه‌های مذهبی به صورت زنده را برای مردم فراهم کرد، از راه اندازی پخش آزمایشی سامانه آنلاین «تکیه قرآن» از روز شهادت حاج قاسم خبر داد و گفت: این سامانه تا پایان سال گسترش خواهد یافت و از ماه مبارک رمضان نیز به شکل رسمی افتتاح می‌شود و تمامی مجالس قرآنی کشور می‌توانند از این سرویس به صورت رایگان استفاده کنند. این درحالی است که سازمان دارالقرآن الکریم نیزآمادگی خودش را برای ایجاد اشتراک رایگان و همچنین حمایت از جلسات قرآنی به صورت پخش زنده اعلام می‌کند.

وی در پایان اذعان داشت: با وجودی که هم اکنون ترافیک نیم بهاء برای بهره مندی از این سامانه فراهم است، اما ما تلاش می‌کنیم از روز شهادت سردار سلیمانی، استفاده از سامانه آنلاین تکیه برای عموم مردم، رایگان شود؛ لذا از تمامی مؤسسات و اساتید قرآنی نیز درخواست می‌کنیم تا از این اشتراک رایگان بهره‌مند شوند.براتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۳ داور مرد و زن، رقابت‌های شرکت‌کنندگان را داوری می‌کنند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

  • ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی
  • سردار سلیمانی
  • حجت الاسلام حریزاوی
  • دبیر کمیته ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما