تاریخ:13 دی 1401

کد خبر: 186

برچسب‌ها

  • سخنگوی دولت
  • علی بهادری جهرمی
  • در نشست خبری

سخنگوی دولت

مشکلات معیشتی از گذشته به دولت به ارث رسیده اما دولت تلاش می‌کند آنها را مرتفع کند
سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: در این فصل، عرضه ارز در سامانه نیما با رشد ۶۰ درصدی به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در بازه زمانی گذشته این میزان ۲۲ میلیارد دلار بوده است.

رستگار خبر-  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: در این فصل، عرضه ارز در سامانه نیما با رشد ۶۰ درصدی به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در بازه زمانی گذشته این میزان ۲۲ میلیارد دلار بوده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نفت و میعانات گازی از آغاز سری جدید تحریم‌ها بودیم که رکورد صادرات میعانات گازی شکسته شد؛ صادرات و درآمدهای مالیاتی رکوردشکنی داشته است و در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز آمار خوبی داشتیم. وی افزود: بدون استثنا هر روز عرضه بیش از تقاضا بوده است و نشان می‌دهد تراز تجاری ما قابل قبول است
سخنگوی دولت گفت: آمار تحقق صد درصدی درآمدهای مالیاتی را داشتیم. امسال برای اولین بار پایه مالیاتی ۵ درصد کاهش داشته است و با این وجود که فشار مالیاتی کاهش پیدا کرده، شاهد وصول درآمدهای مالیاتی هستیم. همچنین ۶۷ هزار میلیارد تومان در این سه ماهه وام ازدواج پرداخت شده است.

بهادری جهرمی به برگزاری جلسات مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تا امروز ۴ جلسه داشته و آخرین جلسه آن مهر ماه امسال برگزار شده است. البته طبیعتاً فعالیت ستاد محدود به برگزاری صرف جلسات نیست. حذف امضاهای طلایی با الکترونیکی کردن صدور مجوزهای کسب و کارها یکی از اقدامات اساسی در جهت کاهش مفاسد اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: انتشار لیست بدهکاران بانکی، صدور دستگاه‌های کارت خوان و انتشار صورت‌های مالیاتی قریب به ۸۰ شرکت و شفافیت سازی های عملکردی در حوزه مبارزه با فساد صورت گرفته است و چهار جلسه‌ای هم که برگزار شده برای پیگیری موضوعات خاص بوده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تورم قریب به ۶۰ درصدی و کاهش آن به ۴۰ درصد علی رغم تحریم جهانی و بحران اوکراین و غیره آثار تورمی آنها یعنی دولت یا تمام توان در حال حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم است و ما شاهد کاهش ضریب جینی در کشور بودیم و اینها به معنای توجه به معیشت مردم و کاهش فاصله طبقاتی است. افزایش ۵۷ درصد حداقل حقوق بگیران به وضعیت معیشتی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه مشکلات معیشتی از گذشته به دولت به ارث رسیده اما دولت تلاش می‌کند آنها را مرتفع کند. دولت ماهانه در حال تسویه بدهی‌های دولت قبل را انجام می‌دهد.
پایان پیام/

برچسب‌ها

  • سخنگوی دولت
  • علی بهادری جهرمی
  • در نشست خبری
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما