تاریخ:15 دی 1401

کد خبر: 195

برچسب‌ها

تحلیل نفتی؛

با افزایش نگرانی ها در مورد تقاضای کوتاه مدت، قیمت نفت به زیر 80 دلار سقوط کرد
قیمت نفت در اوایل روز چهارشنبه سقوط کرد و قیمت نفت برنت بار دیگر به زیر 80 دلار در هر بشکه رسید، زیرا نگرانی ها در مورد تقاضای جهانی نفت فوری با افزایش موارد کووید در چین و کند شدن اقتصادها در سطح جهان تشدید شد.

رستگار خبر-  اویل پرایس نوشت: تا ساعت 8:33 صبح روز چهارشنبه به وقت شرقی، نفت خام WTI آمریکا به زیر 75 دلار در هر بشکه سقوط کرد و با 2.68 درصد کاهش به 74.91 دلار معامله شد. شاخص بین المللی نفت برنت به زیر 80 دلار سقوط کرد و قرارداد ماه اول با 2.70 درصد کاهش به 79.92 دلار رسید.

قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از سه‌شنبه ادامه یافت، زمانی که هر دو شاخص 4 درصد کاهش یافتند و برنت بیشترین کاهش را در یک روز در بیش از سه ماه گذشته داشت. فروش اخیر نفت نتیجه انتظارات اقتصادی غم انگیز صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد وضعیت اقتصاد چین و جهان در هفته های ابتدایی سال 2023 و دلار قوی آمریکا بود. 

انتظار می رود افزایش موارد ابتلا به کووید در چین و کاهش رشد اقتصاد چین در آینده نزدیک بر تقاضا و قیمت نفت تأثیر بگذارد.
کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در  مصاحبه‌ای  که روز یکشنبه پخش شد، به برنامه Face the Nation سی‌بی‌اس گفت: اقتصاد چین در آغاز سختی برای سال 2023 است. جورجیوا گفت که شیوع بیماری در چین و افزایش عفونت‌های ناشی از آن «خبر بد» برای اقتصاد جهانی در کوتاه مدت است. بازار در حال حاضر بر روی وخامت کوتاه مدت تقاضا متمرکز شده است زیرا چین با کووید-19 دست و پنجه نرم می کند، هوای ملایم تر تقاضا برای سوخت گرمایشی را کاهش می دهد و آخرین هشدار صندوق بین المللی پول مبنی بر اینکه ممکن است یک سوم جهان در سال 2023 دچار رکود شود.

استراتژیست‌های بانک گفتند: «در نفت برنت، روند صعودی از اوایل دسامبر با شکست به زیر 81 دلار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد.

قریب‌الوقوع‌ترین کاتالیزور برای جهت‌گیری قیمت‌های نفت اواخر روز چهارشنبه زمانی که موسسه نفت آمریکا (API) تخمین‌های خود را از ذخایر نفت تجاری ایالات متحده گزارش خواهد کرد، خواهد بود.

پایان پیام/
 

برچسب‌ها

 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما