تاریخ:07 دی 1401

کد خبر: 121

برچسب‌ها

  • دنا پلاس
  • توربوشارژ
  • دنا پلاس تیپ یک
  • دنا پلاس تیپ دو
  • دنا پلاس اتوماتیک
  • ایرانخودرو

رمز گشایی؛

راز اختلاف ۱۲۰ میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو
اضافه شدن چند آپشن و سیستم توربوشارژ به موتور EF7 دنا پلاس معمولی، باعث شده ایران خودرو نسخه‌های تیپ دو را نزدیک ۱۲۰ میلیون گران‌تر بفروشد.

پایگاه خبری رستگار-  به گزارش پایگاه خبری فرارو؛ مهمترین تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو به پیشرانه‌های آن‌ها ارتباط دارد. دنا پلاس تیپ یک با موتور EF7 معمولی روانه بازار شد و ایرانخودرو، دنا پلاس تیپ ۲ را به موتور EF7 توربوشارژ مجهز کرد. همین تفاوت کنار چند آپشن مثل سر دنده جدید، رینگ‌های بزرگتر و فرمان چرمی، باعث شده در کارخانه اختلاف قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو نزدیک ۱۲۰ میلیون باشد، اما در بازار آزاد این تفاوت قیمت به کمتر از ۵۰ میلیون می‌رسد.

تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه؛ اختلاف قیمت ۱۱۸ میلیونی

به گزارش فرارو، قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه تقریبا ۱۱۸ میلیون تومان تفاوت دارد. در آخرین فهرست قیمت محصولات ایران خودرو که مربوط به دی‌ماه امسال می‌شود، قیمت دنا پلاس تیپ یک ۲۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و این کارخانه ارزش دنا پلاس تیپ ۲ را ۳۴۶ میلیون تومان اعلام کرده. در خانواده پرجمعیت دنا، دنا پلاس تیپ یک بعد از مدل‌های دنا معمولی که تقریبا ۲۰۶ میلیون تومان در کارخانه قیمت دارند، ارزان‌ترین گزینه محسوب می‌شوند و دنا پلاس اتوماتیک با قیمت ۳۹۸ میلیون تومان، گران‌ترین خودرو داخلی ایرانخودرو در کارخانه به‌حساب می‌آید. برگردیم به قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو. مدل‌هایی که قیمتشان در کارخانه نسبت به یک سال قبل به‌ترتیب سه و ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. دی‌ماه پارسال ایرانخودرو، دنا پلاس تیپ یک را ۲۲۵ میلیون تومان و دنا پلاس تیپ دو را ۳۳۶ میلیون تومان می‌فروخت.

تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار آزاد؛ اختلاف قیمت ۴۰ میلیونی

قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار آزاد تقریبا ۴۰ میلیون تومان تفاوت دارد. در اولین روز‌های زمستان امسال سایت‌هایی که به‌نوعی مرجع اعلام قیمت برای خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شوند، ارزش دنا پلاس تیپ یک را ۶۱۵ میلیون تومان و قیمت دنا پلاس تیپ دو را ۶۵۵ میلیون تومان اعلام می‌کنند. البته اگر سراغ جدید‌ترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های خرید‌وفروش خودرو برویم، ممکن است با قیمت‌های بیشتری برای دنا پلاس تیپ یک و دو روبرو شویم. مثلا یکی از فروشنده‌های دنا پلاس تیپ یک صفرکیلومتر آن را ۶۴۵ میلیون تومان آگهی کرده که این عدد فقط ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت دنا پلاس تیپ دو در بازار است. یا مثلا فروشنده دیگری بابت دنا پلاس تیپ دو درحالی رقم ۶۷۰ میلیون تومان را درنظر گرفته که با این پول می‌شود در سایر آگهی‌ها نیم‌نگاهی به دنا پلاس اتوماتیک داشت. حالا اگر همان ارقام ۶۱۵ و ۶۵۵ میلیون تومان را برای قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو به‌عنوان نرخ بازار درنظر بگیریم، آنوقت اختلاف قیمت دنا پلاس تیپ یک در کارخانه و بازار ۳۸۷ میلیون تومان (۱۷۰ درصد) است و این تفاوت قیمت برای دنا پلاس تیپ دو به ۳۰۹ میلیون تومان یعنی ۹۰ درصد می‌رسد.

تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار مدل‌های دست‌دوم

دنا پلاس تیپ یک سال ۹۶ پا به بازار گذاشت و الان در بازار مدل‌های دست‌دوم امکان خرید آن با بودجه کمتر از ۵۰۰ میلیون وجود دارد. فروشنده دنا پلاس تیپ یک مدل ۹۸ آن را با کارکرد ۷۷ هزار کیلومتر، ۴۸۷ میلیون تومان آگهی کرده است. طبق ادعای فروشنده تنها ایراد این مدل داشتن چند خط‌وخش روی بدنه است. آن طرف داستان دنا پلاس تیپ دو است که یکی از ارزان‌ترین مدل‌های دست‌دوم آن را با قیمت ۴۶۰ میلیون تومان می‌فروشند. این یکی علاوه‌بر کارکرد ۶۳ هزارکیلومتری، به اسم دوررنگ فروخته می‌شود. با ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود.

پایان پیام/

برچسب‌ها

  • دنا پلاس
  • توربوشارژ
  • دنا پلاس تیپ یک
  • دنا پلاس تیپ دو
  • دنا پلاس اتوماتیک
  • ایرانخودرو
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما