تاریخ:10 دی 1401

کد خبر: 169

برچسب‌ها

  • شرکت نفت شیل
  • نفت آمریکا
  • نفت
  • اسکات شفیلد

سال بد برای شیل

پایان سال بد برای نفت شیل در حالیکه سال بدتر را به انتظار نشسته است
شرکت نفت شیل این هفته درها را بر روی سال ناامیدکننده ای می بندد، در حالی که آماده افزایش تولید ضعیف تر در سال 2023 است، که به دلیل افزایش هزینه ها، کاهش ذخایر و فشارها برای کاهش هزینه ها متوقف شده است.

پایگاه خبری رستگار-  به گزارش رویترز بر اساس آخرین برآوردهای دولت، تولید نفت آمریکا در سال جاری به طور متوسط 620 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت که یک سوم کمتر از حدود 1 میلیون بشکه در روز است که برخی از پیش بینی ها در آغاز سال اعلام شده بودند. این کسری تاثیر شیل بر بازارهای جهانی را کاهش داده و به افزایش قیمت ها برای دومین سال متوالی کمک کرده است.

مدیر اجرایی تولیدکننده برتر پرمینی گفت: به دست آوردن سود در سال آینده دشوارتر خواهد بود . وی افزایش تولید شیل را در سال 2023 بین 300 تا 400 هزار بشکه در روز پیش بینی کرد.

اسکات شفیلد روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «اکثر شرکت‌ها در حال حفاری موجودی‌های ردیف دو و ردیف سه هستند.» وی با اشاره به دو حوزه برتر شیل آمریکا گفت: تولید با کیفیت کمتری از پرمین و از باکن خارج می شود.

شفیلد همچنین پیش‌بینی کرد: قیمت نفت خام جهانی در سال ۲۰۲۳ به‌طور متوسط حدود ۹۰ دلار در هر بشکه باشد که بالقوه صعودی آن در حدود ۱۲۰ دلار، بالاتر از سطح فعلی است.

در کوتاه مدت، شفیلد هشدار داد که تورم میدان نفتی که در سال جاری بین 10 تا 15 درصد بود، ادامه خواهد داشت و رشد تولید را محدود خواهد کرد. محدودیت دیگر تقاضای سرمایه گذاران برای تمرکز بر بازده بیش از افزایش حجم است.

شفیلد گفت: ما امسال این کار را انجام نمی‌دهیم، زیرا آنها 30 تا 40 درصد دیگر هزینه می‌کنند و ما نمی‌دانیم تا زمانی که آن سرمایه‌گذاری را انجام دهیم، در سه یا چهار سال آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 

دیدگاه خوشبینانه‌تر تولید از سوی شرکت فن‌آوری انرژی Enverus - که پیش‌بینی می‌کند در سال آینده حدود 500000 بشکه در روز افزایش یابد - هنوز پایین‌تر از سطح ملایم امسال است.

چتان شارما، یکی از همکاران ارشد Enverus که به محدودیت های زنجیره تامین و عدم اطمینان در مورد اینکه کارتل اوپک چه کاری انجام خواهد داد، گفت: "انتظار می رود این بادهای مخالف ادامه داشته باشد."

Civitas Resources مستقر در دنور، بزرگترین تولید کننده کلرادو، گفت که محیط نظارتی همچنین افزایش سریع تولید را برای شرکت ها دشوار کرده است.

کریس دویل، مدیر عامل شرکت، با اشاره به مهلت 18 ماهه برای مجوز حفاری جدید، گفت: اگر می‌خواهیم به‌عنوان یک صنعت رشد قابل توجهی داشته باشیم، باید زمان چرخه مجوز را کوتاه کنیم.

سیویتاس نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد رشد کرد و پیش‌بینی می‌کند تولید نسبتاً ثابتی در سال آینده داشته باشد زیرا جریان نقدی آزاد و قدرت ترازنامه را بر رشد اولویت می‌دهد.

پایونیر و سایر تولیدکنندگان شیل در حال آزمایش تکنیک‌های بازیابی نفت هستند که در نهایت می‌تواند نفت بیشتری را از چاه‌های قدیمی‌تر خارج کند. بلوغ میادین شیل به مشکل بزرگ تری برای رشد صنعت در سال جاری تبدیل شد. شرکت پایونیر و سایر شرکت‌های نفتی دیگر با حفاری‌ها یا شرکت‌های فرکینگ برای ساخت تجهیزات جدید به دلیل نیازهای مالی قرارداد نمی‌بندند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

  • شرکت نفت شیل
  • نفت آمریکا
  • نفت
  • اسکات شفیلد
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما