تاریخ:09 دی 1401

کد خبر: 146

برچسب‌ها

  • حماسه نهم دی
  • مشهد
  • حرم مطهر امام رضا
  • استان خراسان رضوی

در سالگرد حماسه نهم دی

تجمعات مردمی بزرگداشت نهم دی در حرم مطهر امام رضا (ع) بر پا شد
مردم ولایتمدار مشهد همزمان با فرا رسیدن نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، تجمعات مختلفی را در رواق های حرم مطهر امام رضا (ع) برپا کردند.

مشهد، پایگاه خبری رستگار-  به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، مردم انقلابی و با بصیرت مشهد، پیش از آغاز مراسم نماز جمعه با هدف میثاق با ولایت در میعادگاه نماز جمعه گرد هم آمدند و در حالی که شعارهای استکبار ستیزانه سر می دادند، بار دیگر ارادت مخلصانه خویش را به امام، رهبری و شهدا نشان دادند.

در این مراسم ، مردم ولایی و شهید پرور مشهد با سردادن شعارهای " خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و حسین حسین شعار ما شهادت افتخار ماست" خشم خود را از اختلاف افکنان میان مردم و حکومت اعلام کردند.

در این مراسم همچنین، نمازگزاران با در دست داشتن پلاکاردهایی سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش را که طی عملیات تروریستی آمریکا در عراق به شهادت رسیده بودند را گرامی داشتند.

در روز نهم دی ماه سال ۱۳۸۸، پس از چند ماه ناآرامی که پس از انتخابات ریاست جمهوری همان سال آغاز شد مردم ولایتمدار ایران اسلامی به فرمان رهبر معظم انقلاب راهپیمایی باشکوهی را با حضور میلیونی خود در سراسر کشور برگزار کردند که این حرکت آنان شعله اختلاف را خاموش کرد و نقطه پایانی بر فتنه انگیزی ها شد.

حماسه نهم دی ماه و حضور مردم ایران در راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات ایرانیان شد.

همچنین در مرور وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، اتفاقات روزهای نهم و دهم دی‌ماه سال ۱۳۵۷ را باید اوج مبارزه مردم با عوامل رژیم پهلوی در این شهر دانست. در واقع آنچه به عنوان تجربه مبارزه، طی اتفاقات ماه‌های قبل، از حمله به حرم مطهر و پس از آن، واقعه حمله به بیمارستان امام رضا(ع) و تحصن ۱۴ روزه مقابل آن برای انقلابیون حاصل شده بود، در روزهای نهم و دهم دی‌ماه به کار گرفته شد و به گواهی بسیاری از فعالان انقلاب به شکست قطعی رژیم شاه در مشهد انجامید. در این ۲ روز افراد مختلفی در خیابانهای مشهد به شهادت رسیدند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

  • حماسه نهم دی
  • مشهد
  • حرم مطهر امام رضا
  • استان خراسان رضوی
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما