تاریخ:07 دی 1401

کد خبر: 130

برچسب‌ها

  • قطر
  • جام جهانی

قطر 80 درصد زباله‌های جام جهانی 2022 را بازیافت کرد
قطر می‌گوید موفق شده است تا بیش از 2000 تن از زباله‌های جام جهانی 2022 را بازیافت یا به کود تبدیل کند.

پایگاه خبری رستگار- تعهد قطر به برگزاری پایدار رقابت‌های جام جهانی 2022، در کاهش سطح زباله‌ها و بازیافت مواد مصرفی هم تأثیر بسزایی داشته است. این کشور پس از میزبانی از 64 بازی، اطمینان پیدا کرد که بیش از 2000 تن زباله یا حدود 80 درصد مجموع زباله‌ها، بازیافت یا تبدیل به کود شده باشد.

به گزارش وب‌سایت رسمی رقابت‌های جام جهانی 2022، مهندس «بودور المیر»، رئیس واحد پایداری کمیته SC قطر می‌گوید: «مفتخریم اعلام کنیم که 80 درصد از زباله‌های ورزشگاه‌ها بازیافت شده است. این دستاورد عظیم به‌لطف برنامه‌ریزی دقیق و تعهد مثال‌زدنی برگزارکنندگان رقابت‌ها و کشورهای حاضر در این مسابقات ممکن شد».

قطر و فیفا برنامه‌های جامعی را در طول مسابقات جام جهانی 2022 در نظر گرفته بودند. برای مثال بسته‌بندی غذاها با موادی که قابل تبدیل‌شدن به کود هستند، تشویق هواداران به جمع‌آوری زباله‌ها و برپایی مراکز تفکیک زباله در ورزشگاه‌ها از جمله این برنامه‌ها بودند.

جام جهانی 2022 قطر الگویی برای آینده خواهد بود

المیر می‌گوید شرکت‌هایی مثل Apex Waste Solutions and Management کمک شایانی به تفکیک زباله‌ها کردند. «ناصر الخلف»، مدیرعامل Apex Waste در‌این‌باره می‌گوید: «به‌عنوان یک شرکت قطری افتخار می‌کنیم که بخشی از تلاش‌ها برای اطمینان‌یافتن از این مهم بودیم که قطر 2022 میراثی پایدار را برای نسل‌های بعدی برجای می‌گذارد. ما با همکاری SC مطمئن شدیم که زباله‌های هر استادیوم پیش از ارسال به مراکز بازیافت، تفکیک می‌شوند».

یکی از اهداف استراتژی پایداری جام جهانی 2022، کاهش زباله و افزایش بازیافت به‌خصوص برای پلاستیک‌ها بود. به‌همین‌منظور، متولیان مسابقات بخش عمده پلاستیک‌ها را با موادی تعویض کردند که قابل‌تبدیل‌شدن به کود باشند. سهم باقی‌مانده پلاستیک‌ها هم دوباره با دقت گردآوری شد تا بازیافت شود.

برگزارکنندگان مسابقات پیش از آغاز جام جهانی تلاش زیادی کردند تا تماشاچیان را تا حد ممکن به بازیافت تشویق کنند. حالا پیش‌بینی می‌شود که موفقیت این رویکرد در قطر بتواند الگویی برای دوره‌های بعدی جام جهانی در دیگر کشورها باشد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها

  • قطر
  • جام جهانی
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما