تاریخ:10 دی 1401

کد خبر: 168

برچسب‌ها

  • اسناد مالیاتی ترامپ
  • دونالد ترامپ
  • اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ
  • رئیس‌جمهور سابق امریکا

پولیتیکو افشا کرد

اسناد مالیاتی ترامپ درآمد خارجی بیش از ده کشور را نشان می دهد
در حالی که ترامپ کنترل روزانه امپراتوری تجاری خود را تسلیم کرد، پسرانش همچنان در سرتاسر جهان معاملاتی را انجام می دادند که ترامپ از آن سود می برد.

پایگاه خبری رستگار-  پولیتیکو در تحلیلی افشاگرانه نوشت: اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق در طول دوران ریاست‌جمهوری خود از بیش از ده‌ها کشور درآمد دریافت کرده است که نشان‌دهنده یک رشته تضاد منافع احتمالی است.

اظهارات ترامپ که روز جمعه پس از یک مبارزه قانونی طولانی توسط دموکرات‌های مجلس نمایندگان منتشر شد، درآمد سال‌های 2015 تا 2020 را از طیف گسترده‌ای از کشورهای خارجی از جمله بریتانیا، کانادا، پاناما، جزیره سنت مارتین در دریای کارائیب، فیلیپین و امارات متحده عربی فاش کرد.

در حالی که اسناد جزئیاتی در مورد جریان پول ارائه نکرده است، اما مشخص کرده است که ترامپ صاحب زمین های گلف در اسکاتلند و ایرلند است و نام او در تابلوی هتل های مجلل از پاناما تا کانادا قرار دارد.

رئیس جمهور سابق به دلیل آمیختن منافع تجاری خود با بالاترین مقام دولتی آمریکا، استفاده از نقش خود برای ارتقای اقامتگاه های خصوصی، هدایت پول فدرال به هتل های خود و تشویق دولت های خارجی به خرج کردن پولی که مستقیماً به نفع خانواده ترامپ است، مشهور بود.

ترامپ در بیش از 400 نهاد تجاری جداگانه خارجی و داخلی نقش دارد. گزارش سال 2019 توسط گروه ناظر OpenSecrets نشان داد که او بیش از 130 میلیون دلار دارایی در بیش از 30 کشور دارد.

اظهارنامه‌های مالیاتی شش ساله که روز جمعه فاش شد نشان می‌دهد که ترامپ درآمد زیادی از کانادا، ایرلند و بریتانیا دریافت کرده است - از جمله درآمد ناخالص تجاری حداقل 35.3 میلیون دلار از کانادا در سال 2017، سالی که به قدرت رسید. در آن سال ترامپ 6.5 میلیون دلار از چین، 5.8 میلیون دلار از اندونزی و 5.7 میلیون دلار از هند به دست آورد.

ترامپ تا سال 2020، آخرین سال ریاست جمهوری خود، 8.8 میلیون دلار درآمد از بریتانیا و 3.9 میلیون دلار دیگر در ایرلند گزارش کرد.

تعجب آور نیست که ترامپ در زمانی که رئیس جمهور بود به دریافت پول از منافع خارجی ادامه داد. در حالی که او عملیات روزانه امپراتوری تجاری خود را به فرزندانش واگذار کرد، همچنان مالکیت خود را حفظ کرد.

پسران ترامپ، دونالد جونیور و اریک، در زمانی که پدرشان رئیس جمهور بود، در سرتاسر جهان معامله کردند.

در همان زمان، افشای گزارش‌های مالیاتی رئیس‌جمهور سابق به نیویورک تایمز و فرم‌های افشای سالانه مورد نیاز نیز نشان داد که ترامپ با کشورهای خودکامه‌تر از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه ارتباط داشته است.

پایان پیام/

برچسب‌ها

  • اسناد مالیاتی ترامپ
  • دونالد ترامپ
  • اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ
  • رئیس‌جمهور سابق امریکا
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما