تاریخ:11 دی 1401

کد خبر: 175

برچسب‌ها

  • رئیس جمهور چین
  • شی جین پینگ
  • چین
  • نظم نوین جهانی

رئیس جمهور چین:

تغییرات جهان با سرعت بیشتر در حال رخ دادن است و جهان هنوز مکانی آرام نیست.
در شب سال نو، رئیس جمهور شی جین پینگ سخنرانی سال نوی 2023 خود را از طریق گروه رسانه ای چین و اینترنت ایراد کرد.

پایگاه خبری رستگار-  رئیس جمهور چین با تبریک شروع سال نو گفت: اقتصاد چین دومین اقتصاد بزرگ جهان باقی مانده است و از توسعه خوبی برخوردار بوده است.وی ادامه داد: علیرغم یک بحران جهانی غذا، ما برای نوزدهمین سال متوالی محصول پرفروش‌تری را به دست آورده‌ایم که ما را در موقعیت قوی‌تری برای تضمین تامین غذای مردم چین قرار می‌دهد. وی افزود: ما دستاوردهای خود را در زمینه رفع فقر و احیای پیشرفته روستایی در سراسر جهان تثبیت کرده ایم و کاهش مالیات و هزینه ها و سایر اقدامات را برای کاهش بار بر روی مشاغل ارائه کرده ایم و تلاش های فعالی برای حل فوری ترین مشکلاتی که مردم را نگران می کند انجام داده ایم.
شی جین پینگ بیان کرد: چین امروزی کشوری است که ارتباط نزدیکی با جهان دارد.  در طول سال گذشته، من میزبان تعداد زیادی از دوستان قدیمی و جدید در پکن بوده ام. من همچنین به خارج از کشور سفر کرده ام تا گزاره های چین را به جهان برسانم. وی به تغییرات در نظم جهان اشاره کرد و گفت: تغییراتی که در یک قرن دیده نشده اند با سرعت بیشتری در حال رخ دادن هستند و جهان هنوز مکانی آرام نیست. ما صلح و توسعه را ارج می نهیم و مانند همیشه برای دوستان و شرکا ارزش قائل هستیم.  ما در سمت راست تاریخ و در سمت تمدن و پیشرفت بشری محکم ایستاده ایم.  ما سخت کار می کنیم تا به خرد و راه حل های چین برای صلح و توسعه برای همه بشریت کمک کنیم.

رئیس جمهور چین اظهار امیدواری کرد: در آینده، چین کشوری خواهد بود که قدرت خود را از وحدت می گیرد. کشور ما کشور بزرگی است طبیعی است که افراد مختلف در مورد یک موضوع دغدغه های متفاوتی داشته باشند یا دیدگاه های متفاوتی داشته باشند. آنچه مهم است این است که از طریق ارتباط و مشورت، اجماع ایجاد کنیم. وقتی 1.4 میلیارد چینی با یک دل و یک فکر کار کنند و با اراده قوی در اتحاد بایستند، هیچ کاری غیر ممکن و هیچ مشکلی غیرقابل عبور نخواهد بود. مردم دو طرف تنگه تایوان اعضای یک خانواده هستند. من صمیمانه امیدوارم که هموطنان ما در هر دو طرف تنگه با یک وحدت هدف همکاری کنند تا مشترکاً سعادت پایدار ملت چین را تقویت کنند. وی افزود: در آینده، چین کشوری خواهد بود که انتظارات زیادی از نسل جوان خود داردیک ملت زمانی پیشرفت می کند که جوانانش شکوفا شوندبرای توسعه بیشتر چین، جوانان ما باید قدم به جلو بگذارند و مسئولیت های خود را بر عهده بگیرندجوانی سرشار از نشاط و مایه امید است. جوانان باید کشور خود را در نظر داشته باشند، سرمایه گذاری مشتاقانه را پرورش دهند و جوانی را با انگیزه فراوان زندگی کنند تا شایستگی زمان و شکوه و جلال جوانی را ثابت کنند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

  • رئیس جمهور چین
  • شی جین پینگ
  • چین
  • نظم نوین جهانی
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار

نظر شما